Cold War connections: Documents show UK covertly funded Reuters

The following video is brought to you courtesy of the RT YouTube Channel. Click the video below to watch it now.

It has been revealed that the Reuters news agency received the equivalent of millions of pounds in the 1960s and 70s from British Intelligence services to spread anti-Soviet propaganda. It has also come to light that Britain’s national broadcaster was complicit in the subterfuge.

Subscribe to RT! https://www.youtube.com/channel/UCpwvZwUam-URkxB7g4USKpg?sub_confirmation=1

RT LIVE https://www.youtube.com/watch?v=IFAcqaNzNSc

Check out http://rt.com

Like us on Facebook http://www.facebook.com/RTnews
Follow us on VK https://vk.com/rt_international
Follow us on Twitter http://twitter.com/RT_com
Follow us on Instagram http://instagram.com/rt
Follow us on Soundcloud https://soundcloud.com/rttv

#RT (Russia Today) is a global #news network broadcasting from Moscow, London, Paris and Washington studios to over 100 countries. RT is the first news channel to break the 1 billion YouTube views benchmark.

Comments are closed.

Copyright 2010-2013 Patriot Powered News